‘Stilstand is achteruitgang’, dat geldt nu meer dan ooit. Ook in de logistieke sector staan verandering en ontwikkeling centraal. De tijd van jarenlang precies hetzelfde werk doen is daarmee echt voorbij. De arbeidsmarkt wordt steeds dynamischer en flexibeler. Het is dus essentieel dat personeel hun vakkennis up-to-date houdt door middel van bijscholing. De arbeidsmarkt wordt steeds dynamischer en flexibeler. Daarom is het zo belangrijk om te blijven investeren in je personeel, hun kennis up to date te houden of uit te breiden.
De basis
Goed opgeleid personeel bespaart een bedrijf veel geld. Kennis is de basis van het goed uitvoeren van werkzaamheden. Het zorgt voor efficiëntie, hogere kwaliteit en daarmee ook verhoging van de omzet. Personeel kan duurzaam worden ingezet en maakt een bedrijf toekomstbestendig. Bovendien leidt het beheersen van de juiste vaardigheden tot meer werkplezier: wie wil dat nou niet?
Geld
Bijscholing voor je personeel klinkt simpel. Maar dit blijkt in de praktijk nog vaak een uitdaging te zijn. Cursussen en trainingen onder werktijd betekent vaak dat je je personeel een dag kwijt bent, in veel gevallen zelfs langer. Dat kost geld als bedrijf. Zeker als je bedenkt dat trainingen niet altijd het gewenste resultaat opleveren. Dat heeft vaak te maken met motivatie van de deelnemers, al helemaal als er weinig sprake is van interactie in een les. In heel veel gevallen wordt er simpelweg een presentatie gegeven door een docent. Een cursus die meer monoloog van de docent is – dan is het moeilijk om de aandacht vast te houden! De kans is klein dat de kennis blijft hangen. Op zo’n manier levert je investering dus ook nog eens bijna niks op.
Laagdrempelig
Skillmenu biedt de oplossing voor deze knelpunten. Laagdrempelige bijscholing is het codewoord. Als bedrijf ben je niet langer gebonden aan een interne of externe partij die de trainingen komt geven onder werktijd. In plaats daarvan krijgen medewerkers de kans om hardskills en softskills te oefenen wanneer het (hen of het bedrijf) uitkomt. In kleine stappen; zo’n 10 – 20 minuten per dag, daar zit ‘m juist de kracht. De lesstof wordt er dus niet in één keer doorheen gejaagd maar na in totaal zo’n 4 – 8 uur bezig te zijn geweest heeft iemand z’n certificaat gehaald op een zeer motiverende en doeltreffende manier. Korte, doelgerichte trainingen die vanaf de eerste ‘leerkaart’ meteen al kunnen worden toegepast in de praktijk.
Gemotiveerd
Het laagdrempelige karakter van deze zogenoemde micro-trainingen leidt dus ook tot meer motivatie bij de werknemers. Uit onderzoek is gebleken dat studerende medewerkers meer tevreden zijn met hun baan, en actief bijdragen aan een goede werksfeer. Daarnaast maken ze beter gebruik van de tijd en middelen die ze toegewezen hebben gekregen om hun doel te bereiken. Zo hebben werkgever én werknemer baat bij de micro-trainingen van Skillmenu!
Hoe kun je ze verbeteren?
Het kunnen ontwikkelen van zowel de hardskills als de softskills is belangrijk op persoonlijk vlak, maar natuurlijk heeft het ook een positief effect op de rest van het bedrijf! Maar hoe doe je dat? Een laagdrempelige, toegankelijke manier om skills te kunnen trainen is hierbij belangrijk. Vaak haken mensen snel af bij tijdrovende cursussen, waarvoor ze bovendien ver moeten rijden. Praktische toepasbaarheid, gerichte lessen en snel kunnen leren is daarbij natuurlijk ideaal.
Wat kies jij?
Wat zou het handig zijn om een training direct te kunnen uitkiezen van een grote menukaart en deze simpel en snel te kunnen uitvoeren. Of om verschillende leuke uitdagingen met elkaar te kunnen combineren. Skillmenu van ISEO Consult wil jou en jouw team hier graag bij ondersteunen. Door (micro)trainingen in appvorm aan te volgen, is bijscholing gemakkelijk en zonder grote tijds- of geldinvestering. Ben jij nieuwsgierig? Neem vooral eens een kijkje op de menukaart!
Deel dit bericht op:
Meer blog
‘We streven naar toegankelijke zelfontwikkeling’
Wat maakt Skillmenu uniek? Mede-oprichter Claire vertelt over hardskills, softskills, micro-trainingen en het leerling-volgsysteem!
‘We vinden het belangrijk dat werknemers weten wat ze waard zijn’ – Medeoprichter van Skillmenu Claire vertelt hoe NLQF-niveaus aan de trainingen zijn toegekend.
Marjolein (28) werkte langere tijd als orderpicker in een magazijn. ‘Ik was voornamelijk bezig met het verwerken van binnenkomende en uitgaande orders.
‘Kennis en ontwikkeling zijn belangrijke aspecten om de medewerkers te laten groeien in hun vakgebied. Onlangs heb ik kennis mogen maken met het allernieuwste op dit gebied en dat is zeer goed bevallen. Het heet SkillMenu en is een zeer laagdrempelige manier om jezelf of jouw medewerkers kennis- bij te brengen of bij te spijkeren in o.a. het vakgebied logistiek. Behalve dat het laagdrempelig is, is het ook nog eens zeer vriendelijk geprijsd. De geboden opleidingsmogelijkheden zijn makkelijk te volgen op ieder moment en kunnen zowel op de telefoon, tablet als op de computer gedaan worden. Neem een kijkje op de site en sta versteld van de mogelijkheden!’
- De Klok Logistics
‘Wij deden mee aan een pilot van Skillmenu. Hierbij boden we onze medewerkers micro-trainingen aan waarbij ze praktische vaardigheden leerden en onderhielden. Hiermee verdienden ze studiepunten, die ze in konden wisselen voor certificaten. Bovendien combineerden we de micro-trainingen met interne praktijkdagen. Dit zorgde voor een optimaal resultaat. De positieve uitkomst van de pilot heeft ertoe geleid dat Skillmenu niet meer weg te denken is bij ons bedrijf!’
- UTS Verkroost
‘Het gros van ons personeel is praktisch opgeleid, en heeft weinig baat bij grote lappen tekst of lange lesdagen. Met het laagdrempelige Skillmenu kunnen medewerkers eenvoudig hun vakkennis bijhouden en ontwikkelen. Daarnaast geven we ze de kans om aan hun persoonlijke groei te werken met behulp van zelfreflectie. Zo help je je medewerkers verder!’
- De Klok Logistics
‘Kennis en ontwikkeling zijn belangrijke aspecten om de medewerkers te laten groeien in hun vakgebied. Onlangs heb ik kennis mogen maken met het allernieuwste op dit gebied en dat is zeer goed bevallen. Het heet SkillMenu en is een zeer laagdrempelige manier om jezelf of jouw medewerkers kennis- bij te brengen of bij te spijkeren in o.a. het vakgebied logistiek. Behalve dat het laagdrempelig is, is het ook nog eens zeer vriendelijk geprijsd. De geboden opleidingsmogelijkheden zijn makkelijk te volgen op ieder moment en kunnen zowel op de telefoon, tablet als op de computer gedaan worden. Neem een kijkje op de site en sta versteld van de mogelijkheden!’
- De Klok Logistics
‘Wij deden mee aan een pilot van Skillmenu. Hierbij boden we onze medewerkers micro-trainingen aan waarbij ze praktische vaardigheden leerden en onderhielden. Hiermee verdienden ze studiepunten, die ze in konden wisselen voor certificaten. Bovendien combineerden we de micro-trainingen met interne praktijkdagen. Dit zorgde voor een optimaal resultaat. De positieve uitkomst van de pilot heeft ertoe geleid dat Skillmenu niet meer weg te denken is bij ons bedrijf!’
We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat wij jou de beste ervaring op onze website geven. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we ervan uit dat je hiermee instemt.OkPrivacybeleid