TRAININGEN


Voor iedere training die je doet, krijg je erkende studiepunten (MC-punten). Er zijn een heleboel trainingen waar je uit kunt kiezen. Dat is het hele Skillmenu. Zoek eerst welk thema je zoekt en kijk dan welke trainingen daarbij horen.

Een tip: maak jouw keuze en kies daar nog een softskill training bij. Die combinatie zorgt ervoor dat je de kennis uit de training direct kunt toepassen in de praktijk. 

Kies je training

Voor iedere training die je doet, krijg je erkende studiepunten (MC-punten).

Er zijn een heleboel trainingen waar je uit kunt kiezen. Dat is het hele Skillmenu. Zoek eerst welk thema je zoekt en kijk dan welke trainingen daarbij horen.

Een tip: maak jouw keuze en kies daar nog een softskill training bij. Die combinatie zorgt ervoor dat je de kennis uit de training direct kunt toepassen in de praktijk. 

Kies je training

Juridisch – Basiskennis (4 – 8 uren)

Iedereen is een persoon met rechten en plichten.

Over de training
Personen zijn persoonlijk verantwoordelijk voor hun daden en activiteiten. Zij kunnen daarop worden aangesproken.

Resultaat
Aan het einde van de training:

– kun je ondernemingsvormen en hun kenmerken benoemen
– weet je wat overeenkomsten en hun consequenties zijn
– weet je wat over wetgeving op het gebied van milieu, Arbo en veiligheid

Incoterms (4 – 8 uren)

Wat zijn International Commercial Terms, oftewel Incoterms? En wat betekenen zij in het internationale goederenvervoer?

Over de training
Bij het internationale transport van goederen zijn meerdere partijen betrokken. Welke partijen zijn dat en wat doen zij?

Resultaat
Na de training:

– weet je welke partijen er betrokken zijn bij het internationale transport van goederen
– weet je welke incoterms er zijn, en wat hun kenmerken en voor- en nadelen zijn
– kun je aan de hand van voorbeelden de verschillende Incoterms benoemen

Kwaliteitsbewaking I (4 – 8 uren)

‘Levering binnen 24 uur of nog sneller’ is de slogan. Maar wat doe je als je na 3 dagen nog niets hebt ontvangen?

Over de training
Afnemers en klanten van grote logistieke bedrijven denken net als jij. Zij willen erop kunnen vertrouwen dat de beloofde producten conform afspraak worden geleverd.

Resultaat
Na deze training kun je:

– uitleggen wat de begrippen ‘kwaliteit’ en ‘kwaliteitsbewaking’ inhouden
– beschrijven wat de functie van Key Performance Indicators (KPI’s) is en voorbeelden hiervan geven
– uitleggen wat servicegraad is en hoe die is te meten, monitoren en bevorderen

Kwaliteitsbewaking II (4 – 8 uren)

Het is van levensbelang voor bedrijven om continu aandacht te hebben voor kwaliteit en kwaliteitsbewaking.

Over de training
Deze training is een echte aanvulling op de training ‘Kwaliteitsbewaking 1’.

Resultaat
Na deze training kun je:

– uitleggen hoe kwaliteitsdenken kan bijdragen aan het beter presteren van organisaties
– beschrijven wat Lean Management inhoudt en hoe dat kan bijdragen aan kwaliteitsbewaking
– van de volgende verbetermethoden de kenmerken benoemen en uitleggen hoe zij bijdragen aan kwaliteitsbewaking: Lean, Agile en Scrum, Six Sigma, Kaizen en de 5S-methode

Trends en Ontwikkelingen I (4 – 8 uren)

Innovaties gaan snel. Daar zijn wij het allemaal over eens.

Over de training
Innovatie betekent ook verandering. Kun je jouw vaardigheden verder ontwikkelen, zodat je kunt inspelen op die veranderingen?

Resultaat
In deze training leer je:

– de verschillen tussen hypes en trends
– jouw rol in het bepalen van visie en beleid
– relevante trends in de logistiek